Sept. 2018 - Truckroll kan weer enkele jaren vooruit

Truckroll kan met steun van Rotary weer enkele jaren vooruit!

Zaterdag 8 september werd voor de 31e maal de Zeeuwsvlaamse truckroll georganiseerd.

Maar liefst 230 trucks met 230 vrijwillige chauffeurs op pad met 230 pupillen aan boord, mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking. Toeterend en vrolijk zwaaiend toerden ze een route van ruim 80 kilometer door West Zeeuws Vlaanderen.

Zoals zo vaak met evenementen lijkt het concept aan de buitenkant zo simpel, maar de organisatie van dit prachtige spektakel heeft zo’n 7 maanden aan voorbereiding nodig, en dat ieder jaar weer opnieuw.

Rotaryclub Oostburg steunde dit evenement al enkele jaren met “mensen en muntjes”, maar nu hebben de 4 Zeeuwsvlaamse Rotaryclubs samen de schouders eronder gezet. Vrijwilligers van de 4 Rotaryclubs hielpen bij de voorbereidingen en tijdens het evenement zelf en bij de opening vlak voor vertrek overhandigden de 4 voorzitters gezamenlijk een cheque van maar liefst € 10.000,--, zodat daarmee de edities van 2019 en 2020 in elk geval weer zeker uitgerold kunnen worden.

Respect voor de uitstekende organisatie en voor de vele tientallen vrijwilligers, verkeersregelaars, motorbegeleiders, EHBO-ers, koffieschenkers en pupilbegeleiders.

Een sterk staaltje van handen ineenslaan waar wij als Rotaryclubs van Hulst, Terneuzen, Westdorpe-Zelzate en Oostburg vierkant achter staan.

Truckrollvoorzitter Johan Scherbeijn ontvangt zichtbaar blij de cheque twv € 10.000,- uit handen van de 4 Rotaryvoorzitters. Vlnr: Cor Sponselee (Rotary Hulst), Rein van Glansbeek (Rotary Terneuzen), Jack Jansen van Roosendaal (Rotary Oostburg), Eric Jacobs (Rotary Westdorpe-Zelzate Euregio) en Johan Scherbeijn (Truckroll)