Sint Actie

SINTERKLAASACTIE:

Beste Vrienden en Vriendinnen,

Afgelopen jaren zijn er vanuit verschillende organisaties Sinterklaasacties georganiseerd voor gezinnen met een minimum inkomen. Dit jaar hebben deze verschillende organisaties de handen in een geslagen en zorgen zij gezamenlijk voor een mooi Sinterklaasfeest voor alle kinderen, die in armoede leven in de gemeente Ooststellingwerf. De organisaties die het samen organiseren zijn: Humanitas, de Voedselbank, Stichting Present, Scala en de gemeente Ooststellingwerf.

Zo krijgt elk kind een cadeautje met Sinterklaas en wat lekkers voor de rest van het gezin om er thuis een gezellige avond van te maken. De Sinterklaasactie wordt mede mogelijke gemaakt door het Janke Dijkstra Fonds en Albert Heijn Oosterwolde. Ook dit jaar doen de organisaties een beroep op onze Rotary Club om cadeautjes te verzorgen of om een donatie te doen zodat daar cadeautjes van gekocht kunnen worden.

Voor wie?

De Sinterklaasactie is voor kinderen t/m 12 jaar uit gezinnen met een minimuminkomen. Ook voor ouders en kinderen in het gezin tussen de 12-17 jaar wordt een kleinigheidje en/of iets lekkers verzorgd. Rotaryclub Oosterwolde

Hoe?

Humanitas levert een geldelijke bijdrage en daarnaast een aantal vrijwilligers. Janke Dijkstra Fonds doneert 500 euro. De Stichting Present verzorgt een aantal cadeautjes, De voedselbank zorgt ervoor dat de actie ook onder hun klanten bekend wordt: immers niet alle klanten van de Voedselbank hebben een uitkering van de gemeente. Ook de andere organisaties brengen hun minima klanten op de hoogte. De gemeente heeft alle bij haar bekende minima aangeschreven met daarbij een antwoordstrookje met retourenveloppe. Ouders geven daarop aan: meisje/jongen, leeftijd en wensen. Albert Heijn geeft lekkers. Scala coördineert de actie, verzamelt de antwoordstrookjes en zorgt samen met Humanitas dat alle cadeautjes er komen, hetzij via Present en Rotary, hetzij gekocht bij de plaatselijke speelgoedwinkel. De speelgoedwinkel verzorgt de cadeautjes op basis van de wensen en pakt ze in. Zij geven ook korting. Per gezin worden de cadeautjes verpakt in een tasje en die worden bij de gezinnen thuis bezorgd door vrijwilligers.

Bijdrage Rotary

Net als vorige jaren verzoeken we al onze leden een bijdrage te leveren aan de Sinterklaasactie. Dat kan op drie manieren:

- Je kunt je opgeven om een cadeautje te kopen van rond de 10 euro plus eventueel wat lekkers erbij. Dan ontvang je van mij of je voor een meisje of jongetje een cadeautje kunt kopen , hoe oud die is en wat de wensen zijn. Bijv: jongetje 5 jaar wil graag een puzzel. Meisje 10 jaar wil graag tekenspullen Cadeautjes kun je vervolgens afleveren bij Scala tot uiterlijk woensdag 26 november.

- Je kunt een donatie doen. Daar worden dan cadeautjes van gekocht. Geef dan aub het te doneren bedrag door, dan kan de penningmeester het incasseren.

- Je kunt je opgeven om de tasjes met cadeautjes rond te brengen op 1 of meerdere dagen. De rondbrengdagen en tijden zijn: dinsdag 1 december, donderdag 3 december en vrijdag 4 december