Rotary Healthy Walk 2024

Rotaryclub Oosterwolde organiseerde in het kader van fundraising voor het project Healthy Kids Ooststellingwerf een wandel- en hardloop evenement tussen en in Donkerbroek en Oosterwolde.

Onze doelstelling, vanuit Rotaryclub Oosterwolde, is om door middel van het programma Healthy Kids Ooststellingwerf de gezondheid van kinderen te bevorderen door het promoten van een gezonde leefstijl en daarmee obesitas tegen te gaan. Kinderen en hun directe omgeving worden gestimuleerd om bewust een gezonde leefstijl aan te leren.
Met Healthy Kids Ooststellingwerf maken kinderen van de kinderdagopvang en basisschoolleerlingen op een speelse manier kennis met een gezonde leefstijl. Kinderen die gezond eten en genoeg bewegen, zijn minder vaak ziek, concentreren zich beter, zitten lekkerder in hun vel en presteren uiteindelijk beter.

De N381 walk is “opgehangen” aan de belangrijke verbindingsweg tussen Donkerbroek en Oosterwolde De aanleg van de N381 begon al in de jaren 1950 het Friese deel en pas omstreeks 1975 kwam het aansluitende deel van de weg in Drenthe gereed. Op 30 november 2015 opende het deel tussen Donkerbroek en Oosterwolde-Noord, zij het nog als enkelbaans. Inmiddels is de verdubbeling voltooid tot aan de aansluiting Oosterwolde Venekoten.

De wandeltocht N381 walk richte zich op hardloop- en wandelenthousiasten uit (Noord) Nederland.