Bike Event 2017

FIETSEN VOOR LIV EN LOTGENOOTJES

Vijfduizend euro voor Team LIV was de netto-opbrengst van het Bike Event dat werd georganiseerd door Rotaryclub Oosterwolde en de Wieler Sport Vereniging Ooststellingwerf. Een mooi bedrag in de strijd tegen Diabetes Type 1. De vijfjarige Liv de Vries uit Langedijke, die aan deze ziekte lijdt, mocht zelf de cheque invullen.

Een dag lang stond het centrum van Oosterwolde in het teken van de City Cross. De ATB-ers ontmoetten op hun tocht door de hoofdwinkelstraat, steegjes en muziekkoepel talloze hindernissen. Hoewel de nodige regen het parcours extra zwaar maakte, zagen de deelnemers dat slechts als een extra obstakel.

Toer- en racefietsers konden zich uitleven in een route langs alle dertien Ooststellingwerfse dorpen. Er was keus uit 75 km en (voor de snelle jongens) 110 km. De hele dag waren in en buiten Oosterwolde een zeventigtal vrijwilligers in de weer om alles prettig en veilig te laten verlopen. En om op die manier het prachtige financiële resultaat te verwezenlijken!