sollicitatie 2014.doc

Sollicitatie project 2014

Vincent (17 maart 2014)

Met een opkomstpercentage van 98,5 % was ook dit jaar het sollicitatieproject van de Rotaryclubs Op Seyst en Zeist een daverend succes.

Door middel van dit project doen leerlingen van de eindexamen-klassen van het vmbo (OVZ Schoonoord) ervaring op in het voeren van sollicitatiegesprekken.

Van 14.00 -17.00 uur kwamen zo'n kleine 150 leerlingen naar Figi om bij hun 37 'werkgevers' te dingen naar hun droombaan.

Bewondering over het niveau van de gesprekken, verhitte gezichten, ideale voorbereiding voor de 'echte' sollicitatie-gesprekken, uitstekende organisatie, zenuwachtig trillende, klamme handen, prima kleding van de sollicitanten, nooit geweten dat dit achter een sollicitatiegesprek zat, zorgen dat je gemotiveerd bent, goed niveau van de brieven: allemaal reacties tijdens en na afloop van een zeer geslaagde middag. Absoluut voor herhaling vatbaar in 2015!