End Polio Now

Polio is bijna uitgeroeid.

Op 24 oktober is het wereldwijde “End Polio Now day. In Zeist vragen de Rotaryclub Op Seyst en de Rotaryclub Zeist jaarlijks aandacht voor de campagne om de ziekte polio de wereld uit te helpen. In Nederland wordt deze campagne gevoerd door het verkopen en planten van een speciale End Polio Now Tulp.

Tulpenbollen planten met de Dreef

Samen met de kleuters van de school De Dreef zijn tulpenbollen geplant in verrijdbare bloembakken bij school Op Dreef in Vollenhove. Enerzijds om de school wat kleur te geven in het voorjaar en anderzijds om aandacht te vragen voor de End Polio Now actie.

Afbeelding met buiten, persoon, kind, jongen

Automatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met grond, persoon, buiten

Automatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met persoon, kind, buiten

Automatisch gegenereerde beschrijving

Zichtbaar maken

De beide clubs maken de campagne EPN in Zeist zichtbaar door het planten van een enorm bed met rood gele tulpen bij het bus station. Samen met wethouder Wouter Catsburg zijn 2500 tulpen gepland. De wethouder merkte op; ‘Fantastisch om te zien hoe hier aandacht wordt gegeven aan een wereldprobleem. Door in het voorjaar te genieten van de tulpenpracht blijft de End Polio-actie aandacht krijgen’.

A picture containing grass, outdoor, ground, person

Description automatically generated

ALMOST THERE

We zijn er bijna. Polio is bijna wereldwijd uitgeroeid. In 2020 waren zijn er slechts 2 poliogevallen geconstateerd.  Wethouder Catsburg merkte op dat het slechts €0,55 kost per vaccine om een kind in te enten. Hij is erg blij met deze actie van de rotary clubs. Aandacht en zichtbaarheid zijn heel erg belangrijk voor dit soort campagnes. En in het voorjaar kunnen we genieten van een de tulpen bij het busstation.

Iedereen kan een speciaal doosje van 25 speciale EPN tulpen bestellen op endpolionowtulp.nl om komend voorjaar thuis te genieten van een  perk met rode gele tulpen. De End Polio Now tulpen hebben met extra bijdragen van het Rotary World Fund en de Bill & Melinda Gates Foundation in totaal  € 579.000,-- aan middelen op gebracht om de ziekte polio te bestrijden.