Bergen op Zoom, “een stad om op te eten”

Projectgegevens

Plaats en land begunstiging
Bergen op Zoom in NETHERLANDS

Bomenproject

Ons plan brengt andere plannen in onze gemeenschap samen. Bij voorkeur wordt het niet een eenmalige actie, maar iets wat een langdurige stempel in het Bergse achterlaat (met evt. uitrol naar Tholen en andere aanpalende gemeenten!)

Initiatieven om te betrekken (en mogelijke medestanders):

-          Duurzame schoolpleinen (via de scholen, i.s.m. VHG de branchevereniging van hoveniers. Het streven is 10 scholen)

-          Duurzaam groen in de straten rondom de schoolpleinen (met gebiedsbeheerders van woningcorporatie Stadlander en burgerparticipatie)

-          Plukroute Bergen op Zoom (via initiatiefnemers plukroute die ervoor pleiten om meer eetbaar groen in onze gemeente te krijgen. Dit initiatief wordt door gemeente ondersteund.)

-          Herinneringsbomen / plaatjes (vrij naar idee van geboortebos) dit wordt een prijsvraag richting beeldend kunstenaars om met leuke ideeën te komen voor een herdenkingssymbool

In alle bovenstaande plannen kunnen bomen worden geplant, dus hiermee kunnen we tegemoet komen aan de wens van Rotary International om invulling te geven aan World Earth Day d.m.v een feestelijke bomenplantactie rondom 22 april 2018

Door alle plannen samen te smeden wordt het een actie waarmee we alle plannen een boost gaan geven omdat we door het gezamenlijk te doen veel reuring gaan creëren een zichtbaar/tastbaar/eetbaar resultaat bereiken in het verduurzamen van de gemeente en het stimuleren van sociale interactie tussen haar bewoners.

Kortom: we denken hiermee een heel veelomvattend, interessant project te kunnen uitvoeren waar we zoveel mogelijk mensen bij willen betrekken!

Graag reactie van initiatieven of bedrijven in Bergen op Zoom die hierbij aan willen haken.

En alle aanvullingen en/of verbeteringen zijn ook van harte welkom!

Met betrokken groet,

Mireille Vrijenhoek