Harmonie Michael Landgraaf - Eikske

Plaats en land begunstiging
landgraaf in NETHERLANDS
Website doel:

Harmonie St. Michaël is een muziekvereniging uit de Landgraafse wijk ‘Het Eikske’, dat uit ruim 45 enthousiaste, veelal jonge muzikanten (m/v) bestaat. Alle instrumenten, die kenmerkend zijn voor een harmonieorkest zijn bij ons aanwezig: piccolo, fluit, klarinet, saxofoon, trompet, hoorn, trombone, bariton, euphonium, bastuba en slagwerk. Mede dankzij deze grote bezetting zijn wij in staat een bijzonder breed repertoire te spelen. Veel originele muziek van hedendaagse componisten, maar ook arrangementen uit de wereld van pop, film en musical vinden hun weg naar onze lessenaars.

Het muzikale niveau van onze leden varieert: We hebben zowel ervaren als nog niet zo doorgewinterde muzikanten. Een groot deel van ons orkest is nog jong – zeg van 12 tot 25 jaar. En natuurlijk zijn er ook wat muzikanten die wat grijzer zijn…..

Wij repeteren iedere week op de vrijdagavond van 19.30 uur tot 21.30 uur in Wijkcentrum Het Eikske in Schaesberg/Landgraaf. Tijdens deze repetities worden alle uitvoeringen door onze dirigent op een goede, opgewekte sfeer voorbereid.