Kids & Bizz

jeugd
Land begunstiging:

Theatervoorstelling van Lieven Scheire

Net als andere jaren levert Rotary Winschoten een bijdrage om kinderen van basisscholen in Gemeente Oldambt, Pekela en Bellingwedde de mogelijkheid te bieden een theatervoorstelling bij te wonen. Ieder jaar staat er een educatieve voorstelling op het programma. Zo hebben o.a. Andre Kuipers, Maarten van der Weijden, Foppe de Haan & Evert ten Napel en Richard van Hooijdonk een voorstelling speciaal gericht op kinderen gegeven in Theater De Klinker en staan Foppe de Haan & Evert ten Napel op het programma voor 2018. In de middag is de voorstelling gratis te bezichtigen door de kinderen.

Lieven Scheire

Je hebt geen zes diploma’s nodig om Lieven’s wonderlijke verhalen te kunnen volgen (hij heeft die trouwens zelf ook niet). Dankzij zijn ervaring als stand-up comedian, als theatermaker en wetenschapsdeskundige in tv-programma’s (o.a. RTL Late Night) weet hij zelfs een leek te interesseren voor wetenschappen.

Het gaat snel tegenwoordig in de wetenschap en de technologie. In dit theatercollege heeft Lieven het over ons DNA, en hoe de genetica zowel ons zelfbeeld als onze medische toekomst ingrijpend aan het veranderen is.

Een theatercollege van Lieven Scheire – half wetenschapper, half mens – is altijd een hele belevenis: met zijn enthousiasme voert hij de bezoeker door de wonderlijke wereld van de wetenschap en de natuurkunde met waanzinnige weetjes en onthutsende theorieën.

In de pers

“Lieven Scheire is een heldere, grappige en bevlogen spreker in zijn theatercollege over DNA” ★★★★(Algemeen Dagblad).

“Zijn college liet me beseffen dat er spectaculair veel is gebeurd in de biologie sinds ik twintig jaar geleden eindexamen deed in dat vak.” en “Live in Nerdland: DNA laat zien wat er nu al kan en wat er de komende jaren aan zit te komen.” (Ionica Smeets)