Voedselbank

Plaats en land begunstiging
Hengelo - Enschede in NETHERLANDS

Rotary maakt voedselbanken Hengelo en Enschede gelukkig

HENGELO - Voedselbanken in Enschede en Hengelo krijgen zelfs eens iets, in plaats van te geven. Ze mogen een bedrag van 16.330 euro verdelen, geschonken door de rotary.

Namens tien rotaryclubs uit Enschede en Hengelo kregen de voedselbanken in Enschede en Hengelo gisteren een cheque overhandigd ter waarde van 16 mille. De voedselbanken mogen dat bedrag verdelen, elk  de helft.

Namens de rotary Hengelo zei voorzitter Henk Bijen dat er in de coronatijd geen wekelijkse bijeenkomsten met etentjes meer zijn voor de leden. „Dat bedrag hebben we gespaard met geld dat we niet konden uitgeven. Alle leden en alle clubs stonden daar achter. We denken dat het geld nu harder nodig is bij de voedselbanken. Vandaar dit gebaar”, aldus Bijen.

Goed gebruiken

Vera de Hart van Stichting Voedselbank Midden Twente toonde zich ingenomen met de geste. „Dat geld kunnen we goed gebruiken.”  Ook ‘het gezicht’ van de Voedselbank Han Eulderink was tevreden. „Wat we in elk geval gaan doen met een beetje van dit geld is kaas kopen voor de gezinnen.” Ook diesel voor de busjes die aan- en afrijden met levensmiddelen is nodig.

Op gang gekomen

Inmiddels is de voedselverstrekking vanuit het pand aan de Sloetsweg weer op gang komen voor cliënten. De pakketten staan klaar voor gezinnen en één- en tweepersoonshuishoudens. Daar zit genoeg in, maar er zijn wat klachten van cliënten. Den aanvoer naar de Voedselbank is nog niet volledig hersteld en dat zien ze terug in de pakketten. Komende week praat het bestuur van de Voedselbank Midden-Twente over de afgelopen turbulente tijd, waarin de Voedselbank de deuren sloot, met wethouders van Hengelo, Borne en Hof van Twente.