Rc Pekela schenkt speelattributen aan School Anderstaligen Musselkanaal

Rc. Pekela schenkt speelattributen aan School voor Anderstaligen

Maandag 19 december werden er twee grote boxen met speelgoed afgeleverd bij de School voor Anderstaligen aan de Marktstraat in Musselkanaal. Dit was mogelijk gemaakt door een gift van de Rotary Club Pekela in samenwerking met Het Rode Kruis zuidoost Groningen. Tijdens het overhandigen van dit cadeau bleek uit de reacties van de kinderen dat er grote behoefte was aan deze extra speelmiddelen.

In een gesprek met de leiding van de school kwam al heel snel naar voren hoe getraumatiseerd veel van deze kinderen de school binnen komen. Het duurt dan ook wel enige tijd voordat er werkelijk met Nederlandse les wordt begonnen. Het creëren van een veilige plek waar de kinderen weer tot rust komen en weer kind kunnen zijn is dan erg belangrijk. Deze nieuwe speelmiddelen dragen daaraan bij.

Anita Huiting van Het Rode Kruis en Dick Broekema van Rotary Pekela overhandigen het speelgoed aan Jeanetta Hanouwer en Eddy Opheikens van de School voor Anderstaligen te Musselkanaal

C:\Users\hansk_000\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCacheContent.Word\IMG_7425.jpg

C:\Users\hansk_000\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCacheContent.Word\IMG_7441.jpg

C:\Users\hansk_000\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCacheContent.Word\IMG_7443.jpg