WAT DOEN WIJ

Service is het sleutelwoord bij rotary.

Dus is er de jaarlijkse priknick, het ruimen van zwerfafval in onze eigen woonomgeving. Met clubs uit de buurt worden in de kersttijd vele honderden pakketten ingepakt en bezorgd bij mensen die dat goed kunnen gebruiken. Kale stukken grond inzaaien met een bloemenmengsel, 1.000 oranje tompouces op Koningsdag uitdelen bij lokale bejaardentehuizen of samen met een buitenlandse zusterclub een actie beginnen voor Oekraïne of een buitenlandse student kansen in Nederland bieden: handen uit de mouwen en dienstbaar zijn voor de samenleving, ieder vanuit zijn eigen kennis en kunde, daar draait het bij ons om. En dit zijn slechts een paar voorbeelden.

Daarnaast houden we fietspuzzeltochten, bezoeken bedrijven en genieten we samen van een wijnproeverij, vaak gekoppeld met een opbrengst voor een goed doel. Maar ook een clubbrede gedachtewisseling over dilemma’s in het werk of privéleven gaan we niet uit de weg.

Samen (vriendschap) staan we sterker en is de impact van wat we doen groter. Dat doen we lokaal, dat doen we internationaal.