Elektrische bakfiets voor Prinsenstichting

Tekst en foto’s Sandra van der Meulen | 17/07/2018

Prinsenstichting heeft een elektrische bakfiets van Rotaryclub Purmerend-Weidevenne gekregen. Met het evenement Heel Purmerend Bakt is 3000 euro opgehaald voor het goede doel, Prinsenstichting. De zorginstelling gaf aan voor dit bedrag graag een elektrische bakfiets te willen aanschaffen voor het bakfietskoerierbedrijf, dat onderdeel is van de participatie-tak No Limits.

Tijdens de clubavond op dinsdag 17 juli werd hier feestelijk bij stilgestaan. Zo waren Anneke Keijzer en Damian Devriesére van Prinsenstichting uitgenodigd. Anneke, account- en contractmanager bij Prinsenstichting liet weten erg blij te zijn met de bakfiets. “We hebben nu een aantal bakfietsen rijden voor het bakfietskoerierbedrijf, waardoor de cliënten meer werk kunnen doen. We voeren diverse koerierswerkzaamheden uit.” Zo bezorgen zij voor verschillende Plussupermarkten en de Superrr de boodschappen aan huis. De cliënten die hiervoor in aanmerking komen, krijgen een opleiding voor het rijden op een elektrische bakfiets. Uiteindelijk is het doel ontwikkeling van cliënten/deelnemers en deelname aan de maatschappij en dat lukt zo aardig goed.

Eén van die cliënten is Damian, die één keer per week op de bakfiets zijn rondes rijdt en daarnaast nog één dag per week in de supermarkt werkt. Hij is zeer bedreven in het rijden op de bakfiets en blij met zijn werk als boodschappenkoerier.