Weer 500 kerstpakketten uitgedeeld in regio

Tekst: Sandra van der Meulen | 21/12/2020

De samenwerkende Rotaryclubs in de regio Waterland hebben ook in 2020 de handen ineen geslagen voor de kerstpakkettenactie ‘Do Good, Feel Good’. In voorgaande jaren verkocht men luxe kerstpakketten en werd de netto opbrengst gebruikt voor de financiering van weggeefpakketten voor mensen die een steuntje in de rug nodig hadden.

“Dit jaar hebben we het door corona anders aangepakt. We hebben geen luxe kerstpakketten kunnen verkopen, maar door samenwerking met Sligro De Kweker wel heel mooie weggeefpakketten kunnen samenstellen. Door de vele donaties van bedrijven en instellingen konden we ook dit jaar maar liefst 500 weggeefpakketten uitdelen. Deze werden door ons zelf ingepakt en bezorgd bij mensen die een moeilijk jaar hadden door bijvoorbeeld eenzaamheid, ziekte, verlies van een dierbare, financiële nood of dakloosheid. Een ontzettend mooi gebaar in dit moeilijke jaar”, vertelt Nathalie Kool, een van de coördinatoren van de actie.

De weggeefpakketten werden enthousiast ontvangen. “Het is zo mooi om de pakketten zelf af te leveren bij de mensen. Deze zijn ontroerd of verbaasd, want ze weten niet dat ze een pakket krijgen. De adressen hiervoor hebben we van o.a. maatschappelijke instanties gekregen, zodat we ook weten dat de pakketten goed terechtkomen.”

Ondanks de moeilijke tijd, met de nodige hindernissen en beperkingen door corona, was het ook dit jaar weer een geslaagde actie. Met dank aan de vele sponsors, waaronder Verzekeringsadviseur AVéWé Groep, Nh 1816 Verzekeringen, Coöperatiefonds Rabo Waterland en Omstreken, Fort Resort Beemster, Stichting Fonds Eiercentrale Purmerend, Stichting Maatschappelijke Ondersteuning Zaanstreek Waterland, Astrid Wouda Supports, W.W.M. Driessen, Stam Gerechtsdeurwaarders & Incasso, Poel Bloembollen BV, Sligro de Kweker Purmerend, Vlinders by ZeelZ, Abma Advocaten en verder aan iedereen die aan het succes heeft bijgedragen!