Hart onder de riem 'Dijklanders'

Foto's Han Giskes | 26/04/2021

Met een knipoog naar de lintjesregen werden op de dag voor Koningsdag maar liefst 2500 flessen wijn en 500 flessen Beemster appelsap afgeleverd bij het Dijklander Ziekenhuis in Hoorn. Dit als onderscheiding aan het zorgpersoneel van de twee hoofdvestigingen in Purmerend en Hoorn en de locaties in Enkhuizen en Volendam.

In het begin van de Covid-19 uitbraak was er groot applaus voor het personeel in de ziekenhuizen en verzorgingstehuizen. Nadat we inmiddels een jaar verder zijn, is het applaus verstomd terwijl ze harder werken dan ooit. Reden voor de gezamenlijke Rotaryclubs in de regio Purmerend en Hoorn om de handen ineen te slaan en de 3000 medewerkers op de vier locaties van het ziekenhuis op Koningsdag 2021 te verrassen met een fles wijn of appelsap als dank voor hun tomeloze inzet.

Voorafgaand werden alle flessen door leden van de deelnemende Rotaryclubs in de wijnkelders van Wijnimport Bart voorzien van een halslabel met daarop de tekst: ‘U maakt het verschil en dat verdient een onderscheiding. Namens de Rotaryclubs (regio) Purmerend en Hoorn: Dijklanders, dank voor jullie inzet in de strijd tegen Corona. Op naar betere tijden!’

Speciale dank gaat uit naar Rvaring Communicatie, Rijser Studio Print Druk en Wijnimport J. Bart voor hun ruimhartige sponsoring van dit initiatief! En verder was er extra financiële ondersteuning door een aantal spontane donaties.