Virtueel kerstdiner valt in de smaak

Frits Boddeman | 14/12/2021

Het traditionele kerstdiner stond al maanden gepland op 14 december bij restaurant Twaalf op de Koemarkt in Purmerend. Door de aangescherpte coronamaatregelen was dat echter geen optie meer. Geen nood, onze club vond een (afhaal) oplossing. Het kerstdiner werd genoten in vier verschillende huizen, zodat het maximum aantal toegestane gasten nergens werd overschreden.

Met de door restaurant Twaalf geleverde dinerboxen en enige zelfwerkzaamheid kwamen een aantal voortreffelijke gerechten op tafel. Tussen de gangen door was er een korte maar niet onbelangrijke onderbreking voor een Zoom meeting. Op die manier waren toch alle clubleden even virtueel bij elkaar. Na een korte kersttoespraak van voorzitter Tamara Bierlee, was de club getuige van de bekendmaking van de ‘Rotarian of the Year’. In een van de vier huizen kreeg Marco Hijstee de wisselbokaal uit handen van de vorige winnaar Carola De Ruijter. De bokaal is vanaf dit jaar vernoemd naar onze Frank van Batenburg, die in september jl. plotseling is overleden.