Ontspannen zomercarrousel

Tekst: Marco Bijl | 16/08/2022

Dinsdagavond 16 augustus ontving Rotaryclub Purmerend Weidevenne mede Rotarians van de andere clubs uit de regio. Ruim 30 mensen werden ontvangen in de rustieke tuin van wooncomplex Heel Europa. In het in het pand gelegen Grand Café komen de leden van RC Purmerend Weidevenne 2-wekelijks bijeen om de clubavonden te houden.

Na de openingswoorden van kersverse voorzitter dit Rotaryjaar Karin Massar werden de aanwezigen ontvangen in de vergaderruimte waar Jan Lucas Ket in een enthousiast 5-minuten praatje terugblikte op zijn bezoek aan Evenston en op het proces van de selectie van de nieuwe President voor het jaar 2023/2024 Gordon Mcinnally.

Het eerste deel van het programma bestond uit het onder de aandacht brengen van een van de projecten waar RC Purmerend Weidevenne mee gestart is, namelijk het toewerken naar de lancering op 23 september a.s. van het alcoholarme Frank&Vrij Biertje ter nagedachtenis aan de vorig jaar plotseling overleden Frank van Batenburg. De baten komen ten goede aan de actie van Stichting Hartekind om saturatiemeters aan te kunnen schaffen. Marco Bijl schetste in het kort het proces tot nu toe en hoe de club tot de keuze van de naam én de selectie van het goede doel is gekomen, wat het met saamhorigheid van de club doet en op welke wijze de dochters van Frank betrokken zijn. Het is een aparte vermelding waard dat Sam (één van de twee dochters van Frank) het uiteindelijke ontwerp van het logo heeft gemaakt.

Er werden twee filmpjes vertoond (die in eigen beheer zijn gemaakt) en die gebruikt gaan worden ter ondersteuning bij het onder de aandacht brengen van zowel het biertje als het goede doel. In het eerste filmpje (met dank aan Carola de Ruijter en Bert van Gulik) komt onder meer op indrukwekkende wijze Sam aan het woord.

Het tweede filmpje staat geheel in het teken van het productieproces van het alcoholarme biertje en worden de kijkers door Sjors Last op gepassioneerde wijze meegenomen in zijn Berging Brouwerij.

Het tweede deel van de avond stond in het teken van het nuttigen van een – door het team van Jordy den Boer – uitstekend verzorgd buffet en dessert.

Als laatste onderdeel is er in kleine groepjes  - aan de hand van een vragenkaartspel - van gedachten gewisseld om aan de hand van de antwoorden een beeld te krijgen van gesprekspartners. Aan sommige tafels was het stellen van één vraag genoeg om de resterende tijd op geanimeerde (soms zelfs emotionele) wijze nader met elkaar kennis te maken.

Al met al kan er worden teruggekeken op een avond die op ontspannen wijze is verlopen.