Lancering Frank & Vrij alcoholarm biertje

Tekst Sandra van der Meulen | Foto Kimberly Timmer | 23/09/2022

Ter nagedachtenis aan de vorig jaar plotseling overleden Frank van Batenburg is op vrijdag 23 september bij Rozemeijer/Berging het alcoholarme biertje Frank & Vrij gelanceerd. Het initiatief voor het biertje is gekomen vanuit Rotaryclub Purmerend Weidevenne. Frank van Batenburg was een trouw lid en ook bestuurslid van onze club. Hij was lid van het eerste uur en bekleedde verschillende bestuursfuncties waaronder voorzitter.

Frank & Vrij bier is niet toevallig ontwikkeld door Berging Brouwerij. Sjors Last, mede-eigenaar van de Purmerendse brouwerij, is lid van onze club. Bij de mooie en emotionele lancering waren familie, vrienden en clubleden aanwezig. Met de aankoop van een Frank & Vrij biertje steun je Stichting Hartekind, die als doel heeft om de overlevingskansen van kinderen met een hartaandoening te vergroten en de kwaliteit van leven te verbeteren.

Het overlijden van Frank van Batenburg was voor iedereen een grote schok. Naast zijn activiteiten voor de Rotary was de man met de grijze krullen een bekende verschijning in Purmerend. Hij genoot van het leven. De opbrengsten van Frank & Vrij Bier investeert Stichting Hartekind onder andere in saturatiemeters voor alle eerstelijns verloskundigen om 35 kinderlevens per jaar te redden. Een saturatiemeter meet het zuurstofgehalte in het bloed. Dit gebeurt op basis van infrarood licht en is snel en pijnloos.

Stichting Hartekind wil met het financieren van wetenschappelijk onderzoek, de overlevingskansen en dagelijkse kwaliteit van leven van hartekinderen verbeteren, zodat ze gewoon kind kunnen zijn, met als motto Kind zijn, HART nodig!

Terwijl liefhebbers genieten van het alcoholarme biertje Frank & Vrij steunen zij een prachtig doel. Het biertje is voor particulieren te koop bij slijterij Breebaart aan de Neckerdijk in Purmerend. Ondernemers/verenigingen kunnen het via de website www.frankenvrijbier.nl bestellen.

ZIE OOK:
Verslag project Frank & Vrij Bier