Kerstactie 2022: inpakken en wegbrengen...

Tekst en foto's Frits Boddeman | 16/12/2022

Op vrijdagavond 16 december waren tientallen leden van de samenwerkende Rotaryclubs in de regio Waterland in de bedrijfsruimte van Ooms in de Baanstee druk bezig om in totaal 500 dozen te vullen met de opdruk 'Do Good, Feel Good'. In de dozen tal van producten die samen een rijk gevuld kerstpakket vormen. In de week erna werden de pakketten door de leden weggebracht naar 500 adressen in de regio.

De kerstactie onder de naam ‘Do Good, Feel Good’ is inmiddels een jaarlijkse traditie. De samenwerkende Rotaryclubs verkopen kerstpakketten aan bedrijven, organisaties en instellingen. “Van de marge die dit oplevert worden producten gekocht om de zogenaamde 'weggeefpakketten' te vullen. Verder zijn er talloze sponsoren die de actie een warm hart toedragen en een financiële bijdrage leveren. Zo heeft Sligro Purmerend ervoor gezorgd dat we alle producten in de 'weggeefpakketten' met een aantrekkelijke korting konden kopen”, aldus  Marika Pruis van RC Purmerend Polderland.

"In de afgelopen jaren hebben we door deze actie ieder jaar ruim 500 (en vorig jaar zelfs 600!) zogenaamde ‘weggeefpakketten’ in de regio kunnen bezorgen. De namen en adressen voor de 'weggeefpakketten' zijn door in de regio Waterland actieve maatschappelijke organisaties aangeleverd. Daarbij gaat het om mensen die een steuntje in de rug wel kunnen gebruiken omdat zij door financiële omstandigheden, ziekte, eenzaamheid of verlies van een dierbare een moeilijk jaar hebben gehad. Het is hartverwarmend om te zien hoe blij en ook emotioneel de ontvangers van de pakketten reageren", vertelt Nathalie Kool van RC Purmerend Weidevenne.

1 / 13

Met dank aan de vele sponsoren, waaronder Actus Notarissen NV, Amsta Karaad, Berging Brouwerij, Coöperatiefonds Rabobank Waterland en Omstreken, Electro2000 installatietechniek BV, Gasservice Noord-Holland BV, Groenhart Group, Hayhoe Familierechtadvies, Home Instead Thuisservice Zaanstreek-Waterland, IMAGO Print Sign & Display BV, Jofra BV, Plaat Reklame en Standbouw BV, Sandrinos Fotografie, Sierkstra Timmerwerken, Sligro Purmerend, Stichting Fonds Eiercentrale Purmerend, Stichting Maatschappelijke Ondersteuning Zaanstreek-Waterland (MOZW), Waterlandswelzijn, ZAAQ Media.