En Rotarian of the Year is... Nathalie Kool

Frits Boddeman | 20/12/2022

Tijdens een ontspannen kerstdiner bij Restaurant & Bar Twaalf op de Purmerendse Koemarkt kon de wisselbokaal, die jaarlijks wordt toegekend aan onze Rotarian of the Year, weer fysiek worden uitgereikt. Corona gooide de afgelopen twee jaren roet in het eten.  Dit keer mocht clublid Nathalie Kool deze blijk van waardering in ontvangst nemen.

In een korte toespraak belichtte voorzitter Karin Massar de verdiensten van Nathalie voor onze club. Zo is zij al enkele jaren de spil in de succesvolle kerstpakkettenactie die vier Rotaryclubs uit de regio Waterland gezamenlijk organiseren. Toen aan het begin van dit clubjaar de functie van clubsecretaris vacant kwam, ging Nathalie ook die uitdaging aan en pakte zij deze activiteit razendsnel en kundig op.

De wisselbokaal wordt al sinds de oprichting van onze club in 2010 uitgereikt aan een clublid die een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan het functioneren van de club en dat in de breedste zin van het woord. Vanaf 2021 draagt de wisselbeker de naam ‘Frank van Batenburg bokaal’, ter nagedachtenis aan ons clublid Frank, die in 2021 plotseling is overleden.

Gedurende het bestaan van onze club mochten achtereenvolgens onderstaande leden de felbegeerde bokaal op hun nachtkastje plaatsen en stofvrij houden: Suzanne Rozema (2010), Frits Boddeman (2011), Tamara Bierlee (2012), Antoinette Bakker (2013), Leo Kok (2014), Kees van Wezel (2015), Johan Slot (2016), Marco Bijl (2017), Astrid Wouda (2018), Carola de Ruijter (2019), Marco Hijstee (2021) en nu dus Nathalie Kool.