Vermaak voor bewoners Prinsenstichting

Tekst Marije Sliphorst | 04/02/2023

Prinsenstichting biedt zorg en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking. Voor zaterdagochtend 4 februari 2023 nodigde onze club de bewoners van de Prinsenstichting in Purmerend uit om samen (oud) Hollandse spelletjes te spelen.

Aanleiding voor deze uitnodiging was de viering van het 100 jarig bestaan van Rotary in Nederland. Alle Rotaryclubs besteden daar in estafetteverband aandacht aan door het organiseren van een activiteit voor een lokaal maatschappelijk doel. Op deze zaterdagochtend werd het stokje aan ons overgedragen.

In het eetcafé van het gebouw op het Kwadijkerpark waren al vroeg veel van onze clubleden aanwezig en door hen werden de sjoelbakken en overige spelletjes (mens erger je niet, rummikub, vier op een rij, etc) klaar gezet.

Om 10.00 uur kwamen de eerste bewoners binnen en onder het genot van een kopje koffie en een heerlijke brownie werden de eerste spelletjes gespeeld. Er werd fanatiek gestreden en ook hard aangemoedigd. Een van de bewoners zette het evenement luister bij door prachtig pianospel.

De tijd vloog werkelijk om! Om 12.30 uur werd het estafettestokje aan de volgende Rotaryclub overgedragen die op zijn beurt een lokaal evenement organiseerde. Wij danken de Prinsenstichting voor hun gastvrijheid en de bewoners voor hun enthousiasme en gezelligheid. Inmiddels wordt al nagedacht over een herhaling!