Just diggit

Just Diggit…
als we de aarde kunnen opwarmen, kunnen we haar ook weer afkoelen.

Justdiggit maakt droog land weer groen door boeren in Afrika te inspireren en activeren om te vergroenen. Dit heeft een positieve invloed op klimaatverandering, natuur en mensen. Landschappen worden hersteld door gebruik te maken van traditionele technieken in combinatie met nieuwe technologie. De mensen ter plaatse verbeteren hun eigen leefomgeving en draaien verdroging terug. Dit heeft tevens een gunstige invloed op de biodiversiteit van planten en dieren. Samen dragen al deze kleine projecten bij aan een beter klimaat. En daar zijn wij ook bij gebaat.

Wat Rotary Reuver-Meerlebroek aanspreekt in de aanpak is dat er geen grote kostbare organisatie achter zit. Er wordt gebruik gemaakt van kleinschalige locatie structuren waardoor het geld besteed wordt aan het doel. Onze vereniging ondersteunt Just Diggit met 500 euro.

Christian Heijmann, Rotary RM