Open Doors op de bres voor vervolgde Christenen

Open Doors staat al 65 jaar op de bres voor vervolgde Christenen en anderen vooral door o.a. de politieke Islam in enkele landen zoals Turkije, Saoedi-Arabië en Iran. Dat zijn er wereldwijd meer dan 340 miljoen personen, die ernstig vervolgd worden en vaak gedood worden. De extreme geloofsvervolging neemt overal ter wereld toe in een zorgwekkend tempo. De top 50 landen wordt al 20 jaar aangevoerd door Noord-Korea, nummer 2 t/m 5 zijn Afghanistan, Somalië, Libië en Pakistan.

Als b.v. een Noord-Koreaanse Christen wordt ontdekt dan wordt hij gedood of maanden lang verhoord, gemarteld en afgevoerd naar een werkkamp als hij/zij het overleefd heeft. Zijn familie wacht hetzelfde lot want ieder familielid is medeschuldig door verwantschap. Een bericht van een Noord-Koreaanse gelovige aan de geheime veldwerkers van Open Doors: Jullie hebben ons nog nooit gezien en weten niet hoe wij heten, maar jullie houden van ons. Dit geeft wel aan wat onze hulp betekent!

In Nigeria en Kameroen worden de Christenen vervolgd, zoals bekend, door de terreurgroep de Boko Haram. Vele duizenden Christenen en ook niet Christenen zijn vermoord.

Voor het eerst heeft de ranglijst van Christenvervolging van de 50 landen slechts 2 kleuren rood en oranje. Ze staan voor de 2 zwaarste categorieën van vervolging van extreem en zeer zwaar.

Open Doors steunt de vervolgde Christenen door o.a. Bijbels en Christelijke lectuur naar gesloten landen te brengen als de mensen hierom vragen. Daarnaast verlenen zij veel praktische hulp, zoals traumazorg, noodhulp, opvang enz. aan al deze personen van alle gezindten die zo veel geleden hebben en vaak gemarteld zijn.

Op www.opendoors.nl is van alles te vinden over deze stichting. Open Doors onder ANBI en het gironummer is NL08INGB0000007733.