Twin Club Rotary Club Ridderkerk & Rotary Club Ratingen

Afbeelding met persoon, muur, binnen, tafel

Automatisch gegenereerde beschrijving4 februari 2019 Bezoek aan Philips Museum Eindhoven samen met Rotary Club Ratingen met als doel het ondertekenen van “Twin Club Certificate”

Clubvergadering met onze Duitse vrienden uit Ratingen.

Ongeveer 210 kilometer ligt er tussen Ratingen en Ridderkerk. Te ver voor een "normale" vergadering. Dus heel praktisch besloten om elkaar “halverwege” in Eindhoven te treffen.

Een bezoek aan het Philips Museum stond als eerste op het programma. Onder leiding van deskundige gidsen werd er inzage gegeven in de bedrijfsgeschiedenis van het bedrijf Philips, dat in Eindhoven is ontstaan.

Afbeelding met persoon, gebouw, plafond

Automatisch gegenereerde beschrijving

Na deze excursie omtrent de geschiedenis en de toekomst begon de eerste gezamenlijke bijeenkomst in het restaurant van het museum. De jeugd van Rotary Ratingen werd vertegenwoordigd door Harry Harrop uit Australië en zijn gastbroer Lorenz Burkhardt.

De twee voorzitters verheugde de aanwezigen met korte, humoristische en vriendelijke toespraken en gingen toen verder naar het hoogtepunt van de avond: de ondertekening van het "Twin Club Certificate” (certificaat van internationale samenwerking).

De twee Rotaryclubs Ridderkerk en Ratingen zijn nu officiële partnerclubs.

Afbeelding met persoon, binnen, groep, mensen

Automatisch gegenereerde beschrijvingEen uitstekend buffet en een glas zorgden al snel voor vele levendige en zeer vriendelijke gesprekken, die pas om 20:00 uur eindigden met de aankomst van de bus die de terugreis naar Ridderkerk aankondigde.

We kijken terug op een bijzonder fijne middag en avond samen met onze vrienden uit Ratingen.