Kameroen-project

Bekijk het filmpje over ons Kameroen-project, een mooi voorbeeld waar wij als Rotaryclub voor staan!

Moeder- en kindsterfte tijdens de zwangerschap of geboorte komt in delen van de wereld veel voor. Een gebrek aan diagnostische apparatuur, die bovendien gemakkelijk te bedienen en te onderhouden is, is hieraan mede debet. Vaak worden grote en complexe (2e hands) echo-apparaten naar dergelijke landen verscheept. Maar na een tijdje worden ze niet meer gebruikt omdat niemand meer weet hoe ze te bedienen of te repareren zijn. Of er is een onderdeel kapot dat niet meer beschikbaar is. Dat kan beter. Concreet hebben wij een moeder- en kindkliniek in Kameroen voorzien van een handzame, mobiele echo-probe - mede mogelijk gemaakt door financiële ondersteuning van Numidia (www.numidiadairy.com). Hiermee kan gemakkelijk een juiste diagnose worden gesteld en worden complicaties voorkomen of verminderd. Momenteel spannen we ons in om extra middelen bij elkaar te krijgen, zodat meer klinieken in de regio toegang kunnen krijgen tot goede diagnostiek. Rotary helpt – wij helpen – helpt u mee?