RND Kenniscafé: 18 april 2023

foto: Generation Next R via spreker / Erasmus MC

Langer leven in Rotterdam: hoe en waar dan?

Door Lex Burdorf

Een van de grote uitdagingen in de huidige tijd is het verkleinen van de gezondheidsverschillen in de samenleving. In Rotterdam zijn deze verschillen erg groot: in de ene wijk leef je gemiddeld 7 jaar langer dan in de andere wijk. Wat zijn hiervan de oorzaken? Hoe moeten we de stad inrichten om een gezonde leefomgeving te realiseren? Deze lezing neemt u mee door Rotterdam op een tochtje langs de grote uitdagingen in de volksgezondheid.

Prof. dr. Alex Burdorf is hoogleraar Maatschappelijke Gezondheidszorg van het Erasmus MC. Hij is geïnteresseerd in de maatschappelijke invloeden op de gezondheid, en doet veel van zijn studies in Rotterdam. In de academische werkplaats Publieke Gezondheid werkt hij intensief samen met gemeente en maatschappelijke partijen om een bijdrage te leveren aan de volksgezondheid.

18.00 uur Inloop

18.30 uur Maaltijd

20.00 uur Start lezing

21.00 uur Napraten

21.30 uur Einde

De maaltijd is facultatief; als je deze overslaat, ontvangen wij je graag om 19.30 uur.

Restaurant het Schielandshuis,
Ingang Bulgersteyn
Coolsingel 114
3011 AG Rotterdam
T: +31 (0) 10 276 2479
E: info@restauranthetschielandshuis.nl

Leden: gratis.

Vrienden en partners: € 35,00 inclusief maaltijd en € 7,50 indien je alleen naar de lezing komt.

RND Kenniscafé