De avond van plezier

Het jaarthema van Rotary Sassenheim in seizoen 2071/2018 is: “plezier”. Je kunt het er uitgebreid over hebben, maar je kunt het ook gewoon maken. Dinsdagavond 20 maart deden we beide.

We bezochten om half vijf de stadsgehoorzaal in Leiden en leerden hoe ze daar het plezier voor het publiek organiseren. Ook veel wetenswaardigheden over het complex met maar liefst vier zalen, waarvan het begin stamt uit de 12eeuw.

Dat was voldoende theorie. Daarna heerlijk eten in Bree 33. De wijn vloeide tot veler plezier rijkelijk. Het gezelschap breidde zich uit van 25 naar 35 personen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Maar net op tijd kwamen we na de maaltijd weer terug in de Stadsgehoorzaal. Herman van Veen op het programma. Het gezelschap was inmiddels uitgebreid tot 42 personen; ”ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk was ik nooit” Na alle vrolijkheid was het voor veel Rotarians en hun partners wel welletjes. Zij keerden huiswaarts met het besef dat ze ook de andere ochtend min of meer vrolijk weer wilden opstaan.

Maar de echte hardcore pleziermakers togen nog naar de kroeg, de “Bontekoe” waar je het zo bont kunt maken als de koe zelf. En het was nog lang wild plezierig met een glas voortreffelijk Wilderenbier. (Hier zijn geen foto’s meer gemaakt….)