Rotary Sassenheim brengt jongeren uit heel Europa samen

Eén week verenigd Europa in Sassenheim

/Volumes/MacMini_FileServer/Rotary_Sassenheim/weekberichten/IMG_4137 1.JPG

Zaterdag 8 juli werden 14 jongeren uit maar liefst 13 verschillende Europese landen en de VS van Schiphol gehaald voor een veertiendaags Rotary zomerkamp. Ze kwamen overal vandaan: van Rusland via Litouwen en Polen tot Frankrijk en van Turkije via Roemenië Kroatië, Oostenrijk tot Zweden. Portugal Italië en USA maken de 13 landen compleet. Ze vonden onderdak bij Sassenheimse gastgezinnen van Rotaryleden.

/Volumes/MacMini_FileServer/Rotary_Sassenheim/weekberichten/angelique.JPG

De Rotary Sassenheim organiseerde de eerste week en daarna was de club uit Venray aan de beurt. Het thema “East meet West” sloeg dus zowel op de herkomst van de jongeren als op de plekken waar ze in Nederland verbleven. De Sassenheimse club had een stevig programma voor ze in elkaar gezet. Na de kennismaking op zaterdag in Park Rusthoff volgde op zondag een kennisquiz door Leiden. Op maandag was er onder andere een bootcamp in Noordwijk en uiteraard werd er later in de week ook op zijn Hollands gefietst door de polders. Allerlei strandsporten zijn beoefend en uiteraard ontbrak een dag Amsterdam en een dag Volendam niet aan het programma.

/Volumes/Macintosh HD/_MediaBestanden/_Fotos/iPhone Krijn/IMG_4102 2.JPG

/Volumes/Macintosh HD/_MediaBestanden/_Fotos/iPhone Krijn/IMG_4119 1.JPG

Het is fascinerend te zien hoe een stel jongeren uit zoveel verschillende landen die elkaar helemaal niet kennen binnen een paar dagen een hechte groep vormen.Ze hebben een geweldige tijd met elkaar en met de clubleden en hun kinderen. Het soms tegenvallende Hollandse weer deed daar niks aan af. Sommigen kozen Nederland er zelfs op uit: even een paar weken weg van de zomerhitte thuis.

/Volumes/Macintosh HD/_MediaBestanden/_Fotos/iPhone Krijn/IMG_4172 1.JPG

Rotary organiseert jaarlijks dergelijke zomerkampen door heel Europa en daarbuiten. Rotaryclubs kunnen daar als gastclub op inschrijven en dat is wat club Sassenheim deed. Jongeren van 15 tot 17 jaar kunnen zich als deelnemer ervoor inschrijven. Heb je belangstelling: neem contact op met Regine Siedenburg tel…. En misschien zit jij er volgend jaar ook bij.

/Volumes/Macintosh HD/_MediaBestanden/_Fotos/iPhone Krijn/IMG_4174.JPG

De jongeren op bezoek in Sassenheim sloten na vele BBQ’s en een spetterend feest bij een van de leden thuis op vrijdag het eerste deel van hun trip af en vertrokken zaterdag naar Venray voor deel 2.

/Volumes/Macintosh HD/_MediaBestanden/_Fotos/iPhone Krijn/MXZA7199.JPG