Succesvolle schrijversavond met Tessa de Loo
Bankje voor ontmoetingsplek
Wij zijn Rotary Scherpenzeel- Woudenberg
bestuurswissel met kookthema

Welkom bij Rotary Scherpenzeel-Woudenberg!

Geslaagd benefietconcert ‘Parijs’

Op zaterdag 10 februari organiseerde Rotary club Scherpenzeel-Woudenberg haar jaarlijkse benefietconcert in De Achthoek te Scherpenzeel. Pianist Wouter Harbers en de Macedonische accordenonist Toni Pezzanov namen de bezoekers mee op een muzikale reis door Parijs, de stad van de liefde.

Wouter Harbers vertelde bij elk stuk iets leuks over de componist of het ontstaan van de compositie, waardoor iedereen nog meer van de uitvoeringen kon genieten. De muzikanten brachten een zeer gevarieerd repertoire, waarbij ze afwisselend solo en samen speelden. Van het suikerzoete thema uit de film ‘Amelie’, via bekende composities van Chopin en Mozart, tot het meeslepende ‘Padam Padam’ van Edith Piaf en een vingervlugge Rhapsody van Liszt op de accordeon. Wouter speelde ook twee stukken op het onlangs gerenoveerde kerkorgel van De Achthoek. In het slotstuk ‘Toccata’ uit de Suite Gothique van Léon Boëllmann vloeiden het orgel en de accordeon op magistrale wijze samen, wat tot een staande ovatie leidde.

De avond leverde niet alleen een unieke belevenis op voor de bezoekers, maar ook een prachtig bedrag voor het goede doel. De volledige opbrengst gaat naar de door Nederlanders opgezette Stichting Jacana. Met hun beproefde aanpak helpen zij mensen in Zambia om een klein bedrijf in zonne-energie op te zetten, om zodoende zelfvoorzienend te zijn en duurzame leefomstandigheden voor hun familie te creëren. Dankzij de bezoekers en sponsors kan 2.500 euro aan het goede doel gedoneerd worden.

Op maandagavond 18 maart ontvangen wij Tessa de Loo op onze jaarlijkse Schrijversavond in Schimmel 1885 te Woudenberg. Rotary club Scherpenzeel Woudenberg organiseert deze avond als onderdeel van de Boekenweek in samenwerking met de Bibliotheken van Scherpenzeel en Woudenberg.

Tessa de Loo is een van Nederlands bekendste schrijfsters. Haar roman "De Tweeling", een verhaal over twee zussen in de Tweede Wereldoorlog, werd vertaald in 24 talen en verfilmd in 2002. Haar nieuwste werk "De stad in je hoofd" gaat weer terug naar het thema van de Tweede Wereldoorlog, en begint met de achtjarige Twan, wiens familiehuis in de bovenstad van Nijmegen tijdens een bombardement wordt verwoest.

Het belooft een boeiende avond te worden, met een uitgebreid interview met Tessa de Loo. Toegangskaarten kosten € 9,50 en zijn online verkrijgbaar via  de website van Bibliotheek Eemland en bij de boekhandel Van Lunteren in Woudenberg.