Kennis maken met Rotary?

Wat is Rotary?

Rotary is een van de grootste NGO’s (niet gouvernementele organisaties) in de wereld. Met 1,2 miljoen leden in 36.000 clubs proberen we wereldwijd, gestoeld op wederzijds begrip en vertrouwen, een bijdrage aan een betere wereld te leveren. We staan niet naast de wereld maar er middenin. Diversiteit in onze beroepsgroepen, achtergrond en leeftijd staan daar borg voor.

Rotary Schoonhoven

Onze club (vinden wij) is een goed voorbeeld. We zijn een kleine informele Rotary club van leden met diverse beroepen, zowel mannen als vrouwen. We streven ook culturele diversiteit na. We komen wekelijks bij elkaar op donderdagavond van 18.00 tot ongeveer 20.00u in Belvedere in Schoonhoven of soms elders met een excursie.

Rotaryleden hebben vaak een druk en actief sociaal leven. Wij respecteren dan ook dat leden niet iedere week aanwezig kunnen zijn. Het karakter van Schoonhoven en de Krimpenerwaard, vind je ook in onze club terug. We hebben een brede maatschappelijke interesse, zijn sociaal geïnteresseerd, we combineren het moderne met het klassieke. Zo geven we invulling aan de vijf hoekstenen van Rotary International: hulp aan de lokale gemeenschap (Muziektent, Sinterklaas, en andere lokale doelen), het geven van internationale steun zoals met Wandelen voor Water, de ontwikkeling van jonge mensen via opleiding en internationale uitwisseling, het onderling delen van beroepskennis en natuurlijk het onderlinge persoonlijke contact. Ook richten we ons lokaal en internationaal op het oplossen van de problematiek van plastic vervuiling in ons milieu met onze actie EndPlasticSoup.

Afbeelding met gras, buiten, lucht

Automatisch gegenereerde beschrijving

Vrijwillig maar niet Vrijblijvend

Rotarian zijn is vrijwillig maar niet vrijblijvend. Bij diverse activiteiten wordt de inzet van alle leden gevraagd. En voor de diversiteit in onze club vinden we het belangrijk dat de leden een verscheidenheid van ervaring, beroepsgroep en achtergrond meebrengen.

Lid worden?

De meest passende manier om lid te worden is een persoonlijke kennismaking met de club. Als je wilt ontdekken of Rotary Schoonhoven ook jouw leven kan verrijken, neem dan contact op ons. De adressen vind je onder contact. We kijken uit naar een kennismaking.

Meer informatie over Rotary in zijn algemeenheid tref je in de brochure Wat is Rotary die je op deze pagina (rechtsbovenaan) kunt downloaden.