Fietsenproject 2017 afgesloten

ROTARY SCHOONHOVEN SLUIT FIETSPROJECT AF

Webmaster

Onlangs werd het fietsproject van Rotary Schoonhoven afgesloten met de overhandiging van maar liefst 45 gebruiksklare fietsen aan statushouders.Tijdens een feestelijke bijeenkomst ontvingen zij uit handen van wethouder mevrouw Lavinja Sleeuwenhoek de fietsen op sportpark Weydehoeck in Lekkerkerk.

De Schoonhovense serviceclub heeft afgelopen maanden de fietsen verzameld in de hele gemeente Krimpenerwaard, afkomstig van bevlogen inwoners die de fiets ter beschikking stelden. Hierbij werd stevig samengewerkt met Vluchtelingenwerk, Krimpenerwaard Intercultureel, fietsenhandelaar Wim den Haak, Hieselaar BV, de wielersportvereniging en gemeente Krimpenerwaard.

De gebruikte fietsen werden allemaal verzameld – met speciale dank aan de medewerkers van afdeling Beheer Openbare Ruimte die voor het transport naar Schoonhoven zorgden – nagekeken en opgeknapt. De 45 fietsklare fietsen werden vervolgens uitgereikt aan de zichtbaar blije statushouders zodat zij mobieler zijn geworden en sneller kunnen integreren in de gemeente Krimpenerwaard. Ter plekke werden voorzichtig de eerste fietslessen verzorgd op het terrein.

Het is fantastisch te constateren dat door deze onderlinge samenwerking van genoemde lokale organisaties onze nieuwe inwoners de helpende hand krijgen toegereikt. Volgens de betrokkenen is deze Rotary-actie beslist voor herhaling vatbaar.

Op de foto staan (enkele) statushouders met de afvaardiging van Rotary Schoonhoven, Vluchtelingenwerk en Krimpenerwaard Intercultureel. Middenvoor wethouder Lavinja Sleeuwenhoek.