Messiah - druk bezocht!

DRUKBEZOCHT CONCERT MESSIAH

Webmaster

Vrijdag 15 december 2017 vond een zeer succesvolle uitvoering plaats van de Messiah, het fraaiste kerstoratorium ooit, van G.F. Handel. Ruim 300 enthousiaste bezoekers genoten van het concert door ensemble Ribattuta Musica o.l.v. dirigent Dick Duijst, waarbij de diverse solisten prachtig werden begeleid door koor en authentieke muziekinstrumenten.

De bas-bariton Hans Voschezang, mede-oprichter van het ensemble, maakte veel indruk met zijn sonore en indringende stem, naast de Engelse tenor Guy Cuttin. Sopraan Elvire Beekhuizen, alt Rosina Fabius en counter-tenor Lester Lardenoye completeerden dit indrukwekkende ensemble. Mede dankzij de voortreffelijke uitlichting door fa. Klaproos ontstond een bijna sacrale sfeer in de katholieke H. Bartholomeuskerk in Schoonhoven.

Ook de medische hulporganisatie Mercy Ships was vertegenwoordigd met een informatiestand. Immers, het batig saldo van deze avond is volledig voor hen bestemd. Bijzonder is dat de ook aanwezige Michelle Kuzee en Harry Reitsma, beiden afkomstig uit Krimpenerwaard, komend jaar als vrijwilliger bij deze organisatie aan de slag gaan in Kameroen.

De aanwezigen keerden allemaal met een goed gevoel huiswaarts. Niet alleen vanwege het door de kerk aangeboden kerstlichtje maar ook door de meermaals uitgesproken suggestie aan de organiserende Rotary Schoonhoven om van dit kerstoratorium een nieuwe, jaarlijkse traditie te maken?

Messiah - GF Händel

Messiah vertelt het levensverhaal van Jezus Messiah. Een verhaal vol passie, vuur en Goddelijke opoffering. George Frederic Handel componeerde dit oratorium in 1741 voor koor, orkest en solisten. Nog steeds genieten wij van de prachtige aria’s en koren, onder andere van het beroemde Hallelujah-koor.

Ribattuta Musica is een professioneel ensemble in authentieke en kleine bezetting.