Leuke wijnactie voor KWF

Leuke Wijnactie voor KWF

Rotary Schoonhoven heeft een leuke actie: een wijnproject. Leden van Rotary Schoonhoven selecteerden twee wijnen (wit en rood) en voorzien de fles van een eigen etiket. De flessen worden ter verkoop aangeboden.

Beide wijnen komen uit Frankrijk uit het jaar 2019. De rode wijn is een Merlot en de witte een Chardonnay Voignier. Trudy Boerefijn, oud-lid, maar vooral gediplomeerd sommelier zegt over de wijnen:

Wit:

geur : botertje met frisse tint van appel.

Smaak : redelijk lang ronde tonen met een zachte niet erg lange afdronk.Smaakt dusdanig dat je er gulzig van zou willen drinken.

Kortom een prettige wijn om te drinken bij aperitief  gestoofde visgerechten en uitstekende wijn om aan  vrienden een avond lang uit te schenken.

Rood:

Geur: zachte tonen van gist druif met een zoetige ondertoon

Smaak: begin van de smaak heftige tonen van rood fruit geen lange smaak en ook geen lange afdronk. Heel aardige wijn voor lichte gerechten en ook deze is zeer geschikt om een avond lang aan familie of vrienden te schenken. Kortom: een lekkere allemansvriend

De wijn kost slechts 40 euro per doos van 6 flessen. Sponsorpakketten, dat is vanaf 10 dozen zijn mogelijk in overleg (u ontvangt een factuur).

De opbrengst gaat naar Team Krimpenerwaard Alpe d Huzes en komt dus ten goede aan het KWF. Dus een extra reden om een doosje extra in te slaan voor een winter waar het nog maar de vraag is of de horeca open is. Bestellingen kunnen worden gemaild aan jpmatze@hotmail.com. Afhalen is begin december.

Afbeelding: Team Krimpenerwaard! www.teamkrimperwaard.nl