Het Rotary-Stadskanaal bluesterras

Het Rotary Stadskanaal BLUES TERRAS

Al meer dan tien jaar komt de Rotaryclub Stadskanaal in actie voor het goede doel tijdens de Knoalsternacht en op Koninginnedag/Koningsdag.

Het inmiddels traditionele Bluescafé aan het Europaplein, is een niet meer weg te denken muziekhappening tijdens de Knoalsternacht geworden.

Vele bekende namen zoals de Bluesdealers traden er op. Deze bluesband uit Bedum heeft in het Noorden een grote bekendheid opgebouwd en begeleidt Harry “Cuby” Muskee regelmatig tijdens bluesevenementen. Zo ook speelde de Groningse band High Temperature op de rotary terras, zij spelen een meeslepend repertoire van Blues en Funk. Niet te vergeten de Knoalster bluesband Mental State is vaak van de partij. De middag is meestal voor de B.J. Hegen Bluesband. Zoals steeds de laatste jaren, zorgt hij voor een spetterende afsluiting van de Koninginnedag.

De doelen waarvoor dit Rotary terras zich inzet zijn afwisselend lokaal en verder weg.

Zo was er een actiedag voor kinderen in Roemenië en lokaal voor speeltoestellen van kinderdagverblijf de Dolfijn.
Ook de actie Restore Hope voor kinderen in Manilla welke we samen met onze zusterclub uit Diepholz-Vecta in Duitsland deden was een groot succes.
Dichterbij hebben we een onderwijsproject van ons Streekhistorisch centrum gesteund en is het ziekenhuis in Rubya Tanzania geholpen.

Zo worden er ieder jaar weer mooie en nodige projecten geselecteerd die onze en vooral ook uw steun goed kunnen gebruiken.

We danken dan ook onze sponsoren en bezoekers voor hun steun.