Hollands Venetië Fietstocht 2014

HVT 2014

Op 24 augustus hielden de beide Rotaryclubs uit Steenwijk en RTV Steenwijk voor de dertiende keer de Hollands Venetië Toertocht. Deze fietstocht van 35, 80 of 120 km liet de circa 500 deelnemers op aangename wijze kennismaken met het nationale park Weerribben-Wieden en natuurlijk met ons klein Venetië, Giethoorn. Via sponsoring en deelnamekosten leveren de fietsers bovendien een bijdrage aan een aantal goede doelen in de regio. De opbrengsten van dit jaar gaan naar de stichting DUO-fiets, die gehandicapten helpt met de aanschaf van een elektrische tandem waarop ze met hun begeleider kunnen toeren, het driedaagse Steenwijkse 'Uitfestival' Kopje Cultuur en Stichting Stolpersteine, die als doel heeft om het Joods erfgoed te bewaren, door voor elk van de 51 omgebrachte Steenwijker Joden een steen te plaatsen. Elk oed doel kreeg een cheque van 2.500 Euro.

Tineke Bos, 24 november 2014