Hollands Venetië Fietstocht 2018

HOLLANDS VENETIE FIETSTOCHT 2018

Zondag 19 augustus vond de 17e editie van de Holland Venetië Fietstocht plaats. Deelnemers fietsen net als in de voorgaande jaren door het prachtige Nationale Park Weerribben-Wieden en kunnen kiezen uit de afstanden 35, 50, 80 en 125 kilometer.

Op de langste fietsroute doen daarbij onder meer de volgende steden en dorpen aan: Steenwijk, Giethoorn, Dwarsgracht, Vollenhove, Zwartsluis, Blokzijl, Sint Jansklooster, Ossenzijl, Kuinre, Kalenberg en Tuk aan.

KIEZEN UIT VIER GOEDE DOELEN

Het volledige inschrijfgeld (EUR 10 per persoon) mocht dit jaar door de deelnemers zelf worden besteed aan het door hen gekozen “Goede Doel”. Daarbij kunnen de deelnemers kiezen uit de Stichting Kopje Cultuur (het straattheaterfestival dat jaarlijks in het tweede weekend van september wordt gehouden in de stad Steenwijk), de Stichting Vrienden van de DUO-Fiets (vrijwilligers fietsen met ouderen op een elektrische DUO-Fiets), de Stichting Bosbad Vledder en de Stichting Climb for Hope in samenwerking met de Stichting Alpe d’Huzes (werven gelden voor de bestrijding van kanker).

Augustus 2018