Hollands Venetië Fietstocht 2019

HOLLANDS VENETIË FIETSTOCHT 2019

Hollands Venetiëtocht op de fiets brengt €4000 op voor goede doelen Afgelopen zondag was de Hollands Venetiëtocht op de fiets. Hieraan deden bijna 400 deelnemers mee. De opbrengst van de fietstocht is € 4000. Dit bedrag werd verdeeld over drie goede doelen: stichting Samen op de Duofiets, KikaRow en stichting Present Steenwijkerland. Voor sponsoren van de Hollands Venetiëtocht was er voorafgaand aan de fietstocht een sponsorontbijt. De restanten van het ontbijt en bevoorrading van de tocht zijn gedoneerd aan de Voedselbank Steenwijkerland. Tijdens het sponsorontbijt gaf voormalig Rabobank-sportarts Dion van Bommel een inspirerende presentatie. Daarna konden de vele racefietsers, mountainbikers, steppers en recreatieve fietsers op pad. Ook namen cliënten van de Stichting Sport Verstandelijk Gehandicapten Steenwijk ’81 deel aan de fietstocht. Deelnemers konden kiezen uit de afstanden van 35, 50, 80 en 125 kilometer. De tocht ging langs de mooiste plekjes van Hollands Venetië en omgeving. De deelnemers waren zeer tevreden over de door RTV Steenwijk uitgepijlde fietsroutes. De weergoden waren de deelnemers en vrijwilligers langs de route goed gezind. De organisatie, bestaande uit leden van Rotary Steenwijk en Rotary Steenwijk-regio in samenwerking met RTV Steenwijk, kan terugkijken op een geslaagde editie van deze klassieker onder de toertochten.

Afbeelding met gras, buiten, lucht, fiets

Automatisch gegenereerde beschrijving