Gouden Knopentocht 2022

De Gouden knopentocht is een auto puzzelrit die voeger op Hemelvaartsdag werd gehouden in Steenwijk. Het was destijds een groot evenement met start voor / in  villa Rams Woerthe en een afsluitend diner met prijsuitreiking aan het einde van de dag. Eind 60er jaren kwam er een tijdelijk eind aan het evenement. Sinds 2017 organiseert Rotary Steenwijk de tocht opnieuw, net als vroeger op Hemelvaartsdag.

Hemelvaartsdag

donderdag 26 mei 2022

De tocht voert de deelnemers langs de mooiste plekjes rondom Steenwijk dwars door Nationaal Park Weerribben Wieden en dit jaar gaan we zelfs even de grens over naar Friesland. De start is vanaf 10.00 uur op het parkeerdek aan de Gasthuislaan in Steenwijk, de finish is bij Old Stoutenburght in de Blesse. Daar vindt ook de prijsuitreiking plaats want onderweg moeten de deelnemers nog wel een paar leuke opdrachten doen!

Kosten deelname is €95 per auto inclusief twee personen. Dit is inclusief een lunchpakket en een afsluitende BBQ. De netto opbrengst gaat naar een  goed doel. De tocht is voor oldtimers, cabrio’s, elektrische auto’s en auto’s met minimaal 250 pk.