Bedankje STAPS aan Hollands Venetiëtocht

Een bedankje van STAPS!

Onlangs ontving de organisatie van de Hollands Venetiëtocht een mooie foto, van de Stichting Aangepast Paardrijden Steenwijk, als bedankje voor de financiële bijdrage!

Op 21 augustus jongstleden werd voor de twintigste keer de Hollands Venetiëtocht op de fiets georganiseerd. De organisatie was in handen van RTV Steenwijk, Rotary Steenwijk en Rotary Steenwijk Regio. Aan deze mooie fietstocht namen bijna 800 fietsers deel. Die dag konden de deelnemers kiezen uit vier schitterende routes van 35, 50, 80 of 125 kilometer lang. Elke route voerde de fietsers door de Kop van Overijssel, de langere afstanden gingen zelfs de provinciegrens over. Ook waren die dag de weergoden de fietsers en organisatie goed gezind. Voorafgaand aan de fietstocht was er een sponsorontbijt waaraan 150 fietsers deelnamen. Zij konden luisteren naar een mooi verhaal van gastspreker Gio Lippens, bekend sportverslaggever van onder andere de Tour de France.

Dankzij inschrijf- en sponsorgelden bedroeg de opbrengst in totaal € 8.590.

De beide Rotaryclubs hadden drie goede doelen geselecteerd en de opbrengst als volgt verdeeld:

Stichting Aangepast Paardrijden Steenwijk

EUR 2.200

Stichting Present

EUR 2.540

Stichting Vrienden van de DUO Fiets

EUR 3.850

In 2023 wordt de 21e Holland Venetië Fietstocht op zondag 20 augustus gehouden.