Over Rotaryclub Stichtse Vecht

Rotary

Rotary is een wereldwijd netwerk van 1,2 miljoen geïnspireerde leden die hun passie vertalen naar relevante maatschappelijke doelen om het leven in de samenleving te verbeteren. Rotary streeft naar integriteit, begrip voor elkaar, goodwill en vrede.

Rotary was één van de grootste drijvers achter het wereldwijd terugdringen van Polio. Nu zet Rotary zich wereldwijd in om iedereen toegang te geven tot schoon water.

Diepgang, verbreding, plezier en grote maatschappelijke bijdrage in één club

Rotaryclub Stichtse Vecht is een open, diverse en maatschappelijk revelante groep van vrouwen en mannen die wonen of werken in gemeente Stichtse Vecht. Naast ieders gezinsleven, werk, sport en vrienden, vinden onze leden binnen de club interessante verdieping en verbreding en plezier. Door de diversiteit in eigenschappen, ambities, talenten en vaardigheden zijn we in staat om een grote bijdrage te leveren aan de maatschappij zowel binnen de gemeente als daarbuiten.

Bijeenkomsten

Als club komen wij op woensdagavonden bij elkaar of in restaurant de Olifant te Breukelen of in restaurant Het Amsterdammertje te Loenen. Op deze avonden delen we ervaringen met elkaar, vertellen we en luisteren we naar interessante verhalen of ‘levensverhalen’ van leden. Ook nodigen we sprekers uit of gaan we op pad voor een bedrijfsbezoek of anderszins. Ook gebruiken we deze avonden om activiteiten voor te bereiden.

Rotaryclub Stichtse Vecht is gesitueerd in het fraaie stroomgebied van de rivier De Vecht met zijn architectonisch mooie buitenplaatsen uit de Gouden Eeuw. Als Club maken wij dankbaar gebruik van deze prachtige omgeving voor onze fondsenwervingsactiviteiten en activiteiten met kinderen.

Stichting Vecht voor Kinderen

Als club hebben wij de stichting ‘Vecht voor Kinderen’ opgericht, een stichting die zich inzet voor kinderen die zorg, aandacht of een kans verdienen. Jaarlijks worden goede doelen geselecteerd. Rotaryclub Stichtse Vecht organiseert activiteiten om geld in te zamelen voor deze goed doelen.

Onze fondsenwervingsactiviteiten bestaan, onder andere, uit de ’Vecht voor Kinderen’ autorally en een jaarlijkse wijnproefavond op de rivier De Vecht. Dit zijn beide, zeer succesvolle, activiteiten waar plezier en fondsenwerving mooi samengaan. Alle opbrengsten worden volledig ondergebracht in de ‘Stichting Vecht voor Kinderen’

Varen met zieke Kinderen

Voor de stichting organiseert de club jaarlijks belangeloos een vaartocht op de Vecht voor zieke kinderen en hun families in samenwerking met het Sophia Kinderziekenhuis te Rotterdam, UMC te Utrecht en het AMC te Amsterdam.

In 2018 organiseerde Rotaryclub Stichtse Vecht de 14e ‘Varen met Kinderen’. Op deze dag worden tot wel 160 zieke kinderen en hun ouders/begeleiders meegenomen op een zorgeloze vaartocht over de mooie rivier De Vecht. De tocht vangt aan bij buitenplaats Goudestein (het gemeentehuis), in 1628 gesticht door Johan Huydecoper van Maarsseveen te Maarssen. In de vele sloepen en andere boten wordt er over de mooie Vecht gevaren via de Mijndense Sluis in Loenen aan de Vecht naar een eiland op de Loosdrechtse Plassen. Hier kan iedereen lekker bij komen, eten en plezier maken met spelletjes, muziek, clowns, goochelaars en meevaren met de ‘waterpolitie’.

Een dag waar iedereen zichzelf kan zijn en ouders de mogelijkheid hebben om te genieten en om te praten met andere ouders.

Wij zijn trots op wat wij met elkaar kunnen doen voor anderen!