handen-uit-de-mouwen.docx

Elk jaar organiseert onze club een Handen uit de Mouwen actie waarmee mensen of organisaties, die het financieel niet al te breed hebben, een steuntje in de rug krijgen.

Dit jaar stond de actie in dienst van Dienstencentrum de Roef uit de Meern.

Dienstencentrum De Roef biedt bewoners van de aanleunflats van De Zonnewijzer en Woonzorgcentrum Nijevelt een groot en gevarieerd aanbod aan activiteiten.

Maar niet alleen aan hen. Veel senioren uit de Meern en omstreken komen ook graag naar De Roef.

Samen met de Vrienden van De Roef werd begin maart het idee uitgewerkt om de bewoners een buitenactiviteit te schenken.

Zo ontstond het initiatief om een jeu de boules baan aan te leggen. Na diverse gesprekken met betrokkenen en Gemeente Utrecht kreeg het initiatief gestalte.

En zaterdag 6 juni was het dan zover. Met 12 zeer gemotiveerde clubleden werd de jeu de boules baan aangelegd en werden gelijktijdig 20 tuintjes van de bewoners onkruid vrij gemaakt.

De laatste tegel was nog niet gelegd of de eerste bewoners stonden op de baan om een wedstrijdje te spelen.

Prachtig om te zien hoe een gesprek uitmondt in een concreet project waar de bewoners de komende jaren heel veel plezier van zullen hebben.

En een mooi voorbeeld van het motto van de Rotary; Serve above Self. Stel je netwerk en contacten in werking om mensen die het nodig hebben te helpen.

De dag werd besloten met een welverdiende Pastis  en getoost op het vele gebruik van de jeu de boules baan in de toekomst.

Excellent résultat, zouden de Fransen zeggen

Groet Boudewijn