Gouveneurswissel Bauke 2018

Rotary Utrecht–West zet “Eendjes” in voor het internationaal Waterseminar 2019

Bauke Boersma, lid van Rotary Utrecht-West is op zaterdag 30 juni 2018 geïnstalleerd als Gouverneur voor het District 1570 Rotary Midden Nederland. Zijn grote betrokkenheid bij water is er al van jongs af aan. Het is dus niet vreemd dat hij binnen zijn Gouverneursjaar onder het motto “samen werken, samen sterker”, één van de initiatiefnemers is om samen met andere Gouverneurs in Nederland het groot Waterseminar te organiseren in mei 2019. Bauke Boersma heeft de International Rotary President Barry Rassin, afkomstig van de Bahama’s, bereid gevonden om hierbij aanwezig te zijn. Het Waterseminar krijgt daarmee wereldwijd aandacht.

Rotary draagt bij aan beter besef van goed waterbeheer

Bauke Boersma heeft zijn Gouverneurswissel enige luister bijgezet. Het is een kunst om op ludieke wijze aandacht te vragen voor een van zijn aandachtsgebieden het Waterseminar. Daarom zijn leden en genodigden van Rotary Utrecht-West op die zonnige zaterdagochtend in Bunnik achter het stuur gekropen van tientallen "Eendjes". Startplaats was Fort bij Vechten, bekend van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Er werd een puzzeltocht gereden met open kap door het mooie polderlandschap met veel fruitbomen en een stukje over de dijk tot in Wijk bij Duurstede. Deze rit bewijst eens te meer hoe belangrijk de aanleg van rivierdijken vanaf de 12e eeuw is geweest voor de ontwikkeling én het behoud van dit bijzondere Nederlandse landschap. Waterbeheer nu én in de toekomst is niet alleen van levensbelang voor de Bahama’s en andere laag gelegen exotische oorden, maar ook voor Nederland is dit beheer cruciaal. Sommige delen van gemeente De Bilt liggen onder NAP!

Meer Rotary activiteiten onder het thema “samen werken, samen sterker

Bauke Boersma heeft als voorzitter van Rotary club Utrecht-West in 2013-2014 onder dit motto het seminar “Rotary en de Vrede van Utrecht” georganiseerd en het project “Wandelen voor Water” geïnitieerd. Hierbij wandelen basisschool leerlingen uit Utrecht en regio 6 km met 6 liter water in hun rugzakje langs de Kromme Rijn en ervaren zo wat het is voor veel Afrikaanse leeftijdgenootjes om dagelijks zo drinkwater te halen. Op deze manier wordt op ludieke wijze geld opgehaald voor schoon drinkwater in Afrika. Voor zijn Gouverneursjaar heeft Bauke Boersma ook het initiatief opgepakt om de krachten te bundelen van diverse Rotary clubs om iets samen te doen voor bijvoorbeeld het Prinses Maxima Centrum voor Kinderoncologie, dat op 5 juni jl. officieel werd geopend door Koningin Maxima. Het District 1570 omarmt dit initiatief en diverse Rotary Clubs hebben hun medewering reeds toegezegd. We zijn blij dat de eerste € 4.000,-- binnen is. Fundraising en samenwerking gaan dus uitstekend samen.

Verder wordt ook tijd en inzet van Rotary leden van Utrecht-West beschikbaar gesteld voor de actie “Eet met je Hart,” om eenzame ouderen regelmatig samen te laten lunchen, koffiedrinken of dineren. Dit jaar wordt dit initiatief ook verder opgeschaald!

“Samen werken, samen sterker levert resultaat” aldus Gouverneur Bauke Boersma en de dag van de Gouverneurswissel was daar het eerste geslaagde voorbeeld van.

Verdere informatie:

PR-Communicatie Commissie Rotary Club Utrecht West, Petra Claessen pmj.claessen@gmail.com.

Zie ook de facebook pagina van Rotary Club Utrecht West (www.facebook.com/RotaryUtrechtWest) voor een leuke foto impressie van deze mooie dag.