Community Service

COMMUNITY SERVICE & FUNDRAISING SAMEN STERK

Vorig clubjaar was fantastisch! Dit is de reden dat we voor het jaar 2023-2024 HOOPvol gestemd zijn.

Vorig clubjaar heeft de Rotary Sportdag 2.0 voor de tweede keer buiten plaatsgevonden én de weersomstandigheden daarvoor konden niet beter. Het wedstrijdschema hoefde vanwege de zinderende hitte dit keer niet te worden ingekort. De sfeer was geweldig vanwege alle bedrijvigheid van sporters en supporters op en rond de sportvelden. Er deden in 2023 meer sportteams mee en het opgehaalde sponsorbedrag was geweldig. Dus ja..........redenen genoeg om dit clubjaar de 25ste Rotary Sportdag te organiseren. Ondanks alle lovende woorden was er een klein verbeterpunt en juist daarom zijn wij als commissie HOOPvol gestemd. Dit jaar rekenen we er op dat alle clubleden zeer tijdig sponsoren en sportteams aandragen voor de Rotary Sportdag. Want zonder sportteams of met een onvolledig overzicht van teams kan het wedstrijdschema niet worden gemaakt, het programmaboekje niet worden gedrukt en de Rotary Sportdag-website niet worden geactualiseerd. Kortom: wij als commissie HOPEN op een enthousiaste inbreng van alle leden voor het aandragen van sponsoren (met sporters). Het aantal deelnemende teams kan moeiteloos worden uitgebreid tot 26 sportteams, dus ga ermee aan de slag. We streven naar deelname van 26 bedrijven, bij voorkeur externe bedrijven, maar ook familie- en vriendenteams zijn welkom. Daarmee verwachten we een breder publiek aan te spreken en meer teams te realiseren. Alleen samen is het mogelijk om de volgende editie te evenaren of zelfs te overtreffen. Uiteraard zullen er goede doelen worden gekoppeld aan de Rotary Sportdag. Daarvoor zijn suggesties en tips van harte welkom bij de commissie.

Het Valentijnsdiner met het Leger des Heils was afgelopen jaar ook een succes. Wellicht gaan we daar een vervolg aan geven. Ook zijn er andere ideeën voor ‘nieuwe’ evenementen. Wie weet lukt het vroeg in ons clubjaar om een After Summer Party te organiseren. Daarnaast zijn er contacten gelegd met Stichting Buitenzorg om een mooie middag of avond te organiseren voor haar clientèle waarbij wij als leden onze handjes kunnen laten wapperen. Wat zouden jullie er van vinden om met producten uit de moestuin van Buitenzorg gezamenlijk een lunch of BBQ te bereiden én te nuttigen? Oftewel activiteiten genoeg om mee aan de slag te gaan. En met een frisse blik én inbreng van de nieuwkomers binnen deze commissie gaan we voor een mooi clubjaar 2023-2024.

Stichting Community Service van de Rotary Club Veenendaal

Met fundraising brengen we op diverse manieren gelden bijeen om daarmee vervolgens goede (maatschappelijke) doelen te kunnen ondersteunen. Daarvoor is een speciale stichting opgericht op 10-10-1974. Deze stichting heeft een ANBI registratie met RSIN: 8161.16.386. In verband met de publicatie-eisen voor de ANBI-status, zoals bedoeld in artikel 1a, eerste lid, onderdeel j Uitvoeringsregeling Algemene wet inzake rijksbelastingen 1994, worden de volgende gegevens gepubliceerd:

• de contactgegevens

• de doelstelling

• het beleidsplan

• de bestuurssamenstelling

• de namen van de bestuurders

• het beloningsbeleid

• het verslag van de uitgeoefende activiteiten

• de financiële verantwoording

Onder de map “ANBI verslagen” kunt u de financiële verantwoording inzien.