Bouw voliere Amstelkade 2011

door Trudeke Struijk

BOUW VOLIÉRE BIJ ZORGBOERDERIJ AMSTELKADE IN MIJDRECHT

Op vrijdag 24 juni jl. werd de, door een aantal leden van de club bij de zorgboerderij Amstelkade in Mijdrecht gebouwde volière, door de loco burgemeester en wethouder van de Ronde Venen, mevrouw Ingrid Lambrechts, daarbij geassisteerd door twee cliënten van de boerderij, in gebruik gesteld.

Nico Veenman, de huidige clubvoorzitter, maar ook zowel initiator als de drijvende en trekkende kracht van het project, vertelde dat de laatste weken best spannend waren. Want op het laatse moment moest er natuurlijk nog van alles gebeuren. Maar ook dat lukte. Met vereende krachten werden de laatste klussen geklaard. Er werd geschilderd, gaas aangebracht en de laatste hand aan de constructie gelegd.

De cliënten van de Amstelkade hebben de inrichting verzorgd en dat ziet er fantastisch uit. Veel takken/bomen, wijnranken, nestkasten, kortom alles wat voor de bewoners plezierig en noodzakelijk is. Woensdagavond 22 juni werden de vogels gebracht en in de volière losgelaten. Het was opvallend dat ze na een uurtje al helemaal tot rust gekomen waren. Blijkbaar heeft de club daar iets neergezet dat ze aanspreekt.

Vrijdag 24 juni was er een gezellig feestje met cliënten, staf van de zorgboerderij, sponsoren, leden van onze club  en vertegenwoordigers van de pers.

Indachtig het karakter van dit project: “Wij als Rotary club zorgen voor de handjes en alle materialen gesponsord in natura, was ook de Prosecco die we op de opening hebben gedronken, gesponsord”.

Graag willen wij de volgende bedrijven die ons bij dit project zo voortreffelijk hebben ondersteund dank zeggen, mede namens de hele gemeenschap van de zorgboerderij Amstelkade:

Aannemersbedrijf D.Kroese b.v. te Vinkeveen

C.Mulckhuyse b.v. aannemersbedrijf te Vinkeveen

HUBO Boelaard te Vinkeveen

De Rooij Zand en Grindhandel b.v.

Schildersbedrijf van Asselen te Vinkeveen

STUDIO 110 architectuur te Vinkeveen