Dokters van de wereld

Twee tandartsen van Tandartspraktijk Voorburg, die allebei zelf een migratieachtergrond hebben, willen in april op 4 zondagen gratis tandartsbehandelingen aanbieden aan mensen die geen geld hebben om naar de tandarts te gaan. Met een mondhygiëniste gaan zij per dag zo’n 25 tot 30 mensen behandelen. Beide tandartsen zijn jaren geleden met hun ouders als vluchteling naar Nederland gekomen en nu willen nu zij vanuit hun eigen eigen praktijk iets terug doen voor kwetsbare mensen in onze samenleving.

De bedoeling is dat zij op deze zondagen dak- en thuislozen helpen, mogelijk ook tienermoeders en ongedocumenteerden. Bovendien zouden zij één van de zondagen kunnen bestemmen voor het behandelen van klanten van de Voedselbank. Die dag kunnen er 25 tot 30 mensen behandeld worden. Het gaat hierbij om noodbehandelingen voor kauwklachten, pijnbestrijding en een gebitsreiniging.

De Tandartsen werken op deze dagen gratis, maar zoeken nog wel naar financiering van de materiaalkosten. Deze bedragen voor 4 dagen (120 behandelingen en gebitsreinigingen) zo'n 2000,- incl. BTW.

Dokters van de Wereld neemt de helft van deze kosten voor z'n rekening. Voor de resterende 1000 euro is de tandartspraktijk dus nog op zoek naar sponsors. Dat zou een mooi project zijn voor ons, ook om zichtbaarheid in onze directe omgeving te houden. Graag ook hiervoor jullie reactie naar onze secretaris, als het kan vóór woensdag 10 maart.

Een geweldig initiatief, dank Willem Klomp voor het onder onze aandacht brengen.