kerstbomen nieuwsflits 2020

Kerstbomen 2020

Er zijn dit jaar twee organisaties die een kerstbomenverkoop organiseren en relevant zijn voor Rotaryclub Voorburg. Dorrepaal, waarvoor we een deel van de hoveniersbus hebben gefinancierd met opbrengsten van de SantaRun. En scouting Sint Maarten-Hildegard die weer in de doelgroep valt van toekomstige SantaRun-lopers.

Dorrepaal

Dorrepaal heeft dit jaar een slimme oplossing gevonden om de jaarlijkse kerstbomenverkoop ‘Corona-proof’ te organiseren. We weten al dat het een drive through wordt. De details worden nog verder uitgewerkt, er zijn bijvoorbeeld ideeën om een bandje of een andere muzikale omlijsting te organiseren om de kerstsfeer zo goed mogelijk te benaderen. De verkoop start op zondag 6 december. De overige verkoopdagen zijn in de twee weekenden er na gepland. Dat mag ook wel, want er zijn maar liefst 5.000 kerstbomen besteld. Met de opbrengsten kan Dorrepaal extra ondersteuning bieden aan haar cliënten. Op 24 november horen we meer, dus wordt vervolgd.

Scouting Sint Maarten-Hildegard.

Een ander sympathiek initiatief is bedacht door Scouting Sint Maarten-Hildegard. Zij wil haar Explorers van 15 tot 18 jaar de kans geven om jaarlijks een buitenlandse kamp te gaan. Daarom organiseert zij voor de 3de keer een kerstbomenverkoop voor deze ‘scouts’.

"Het kampbudget is beperkt" zegt Steven van der Zalm, "we kunnen met onze Explorers maar eens in de drie jaar op kamp naar het buitenland, bij de meeste scoutingverenigingen gaan ze elk jaar. Veel van die groepen organiseren actie’s om dat mogelijk te maken en zo zijn wij deze actie gestart."

Het vervoer is een grote kostenpost, "deze actie maakt het mogelijk om bijvoorbeeld busjes te huren voor het kamp". De rest wordt voor deze jongens en meisjes betaald door de ouders en de club zelf.

De Explorers verkopen daarom mooie verse Nordmann kerstbomen die zij zelf bij u thuis komen afleveren. Volgens Steven loopt de verkoop elk jaar iets beter: "We zijn het eerste jaar begonnen met 32 stuks, en ieder jaar stijgt de verkoop wat beter.” Bent u ook geïnteresseerd in een mooie kerstboom, dan kunt u via de website scoutingkerstbomen.nl een kerstboom bestellen. De kerstbomen zijn scherp geprijsd en worden voor u thuis bezorgd.

Het zijn twee goede initiatieven die we op een eenvoudige wijze kunnen ondersteunen. Wellicht ook een aanrader voor vrienden en familie?