Santarun 2019 tbv Olympics

De Santa’s rennen dit jaar voor een bijzonder goed doel: steun voor de Special Olympics Nationale Spelen 2020 in Den Haag. Op dit  grootste multi-sportevenement voor mensen met een verstandelijke beperking, sporten 2000 gehandicapten uit verschillende landen tegen en mét elkaar. Met de Voorburg Rotary Santarun maken wij deelname aan deze Spelen mogelijk door een team van Middin (o.a. Dorrepaal), omdat we geloven dat sport en spel voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Lees meer over de Special Olympics Nationale Spelen 2020 van 12-14 juni in Den Haag.

Middin en buitengoed Dorrepaal

Middin ondersteunt mensen met een beperking bij het leiden van hun eigen leven volgens eigen wensen en toekomstbeelden, in en met de samenleving. Het gaat om kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen. Middin gaat uit van de eigen kracht van mensen. Sommige mensen hebben ondersteuning nodig om hun leven vorm te geven

Een van de locaties van Middin ligt in Leidschendam-Voorburg: Buitengoed Dorrepaal. De cliënten van Dorrepaal, ook wel meewerkers genaamd, vinden het een eer om het u en uw kinderen of kleinkinderen naar de zin te maken! Volwassenen met een verstandelijke beperking werken op het terrein, in de villa of in de kas als tuinman, dierenverzorger, caissière of productie- of horecamedewerker. Verdeeld over zes verschillende werkgroepen zijn er volop mogelijkheden om talenten te benutten en vaardigheden verder te ontwikkelen. Doordat het Buitengoed open is voor bezoekers, leren meewerkers samen te werken met mensen van buitenaf.

De Voorburg Rotary Santarun is een initiatief van Rotary Voorburg