Voedselbank inzameling 14 december 2019

Recordopbrengst Kerstinzamelactie Voedselbank 14 december 2019

Zoals elk jaar tegen de Kerst heeft de voedselbank Leidschendam-Voorburg ook dit jaar weer een inzamelactie gehouden. Op 14 december jl. konden klanten voedsel doneren bij Albert Heijn in winkelcentrum Julianabaan te Voorburg en bij Albert Heijn en JUMBO in Leidsenhage. Er werd ruim gehoor gegeven aan de oproep om een extra boodschap te doen en dit, na het afrekenen, aan de vertegenwoordigers van de voedselbank te geven. Het ging om (langer houdbare) producten die de voedselbank niet vaak ter beschikking krijgt voor de voedselpakketten maar die broodnodig zijn voor mensen die het niet breed hebben om in hun levensonderhoud te kunnen voldoen. In enkele gevallen ging het zelfs om een zeer grote donatie.

De opbrengst van de inzamelactie was boven verwachting.

Er zijn 441 kratten met levensmiddelen ingezameld. Als je dat vermenigvuldigd met de geschatte waarde per krat, is dat toch het mooie bedrag van € 6615. Het is aanpoten, zo’n hele dag, maar er hebben zich veel mensen ingezet voor de actie; Vele vrijwilligers, mannen en vrouwen van onzde eigen Rotary Club Voorburg, maar ook van diverse andere serviceclubs uit Leidschendam en Voorburg, zijn druk in de weer geweest om alles in goed banen te leiden. Eigenlijk vindt iedereen het leuk om mee te werken aan een inzamelactie. Wethouder Nadine Stemerdink kwam ook helpen, en er waren veel kinderen van de Montessorischool Vreugd en Rust die hand en spandiensten kwamen verrichten. De voedselbank is erg blij met de  mooie opbrengst, en dankt iedereen die heeft bijgedragen aan de actie.