Voedselbank inzameling 31 augustus 2019

Inzamelactie Voedselbank weer succes

Op zaterdag 31 augustus jl. stonden weer vele vrijwilligers van Lions Marianne, Rotary Club Voorburg en de Protestantse Gemeente in Voorburg klaar voor de inzamelactie voor de voedselbank van onze gemeente. In Albert Heijn op het Julianaplein en de Jumbo in Leidsenhage konden klanten een  extra boodschap doen, en deze inleveren bij de vrijwilligers. De voedselbank is weer erg blij met de mooie opbrengst. In totaal werden er 200 kratten vol levensmiddelen ingezameld.

Er wordt nog steeds vaak een beroep gedaan op de voedselbank door mensen die een helpende hand nodig hebben. In onze gemeente gaan er per week nu zo’n 90 voedsel- en levensmiddelenpakketten de deur uit naar meer dan 200 mensen, waaronder een fors aantal kinderen. De voedselbank ontvangt levensmiddelen van Voedselbank Nederland via het regionaal distributiecentrum, maar dit is niet voldoende om iedereen die dat nodig heeft, voldoende te kunnen steunen. Met enige regelmaat worden er inzamelacties gehouden om de voorraden van de voedselbank aan te vullen. Dat is hard nodig.