Verslag SantaRun 2018

Rotary Santarun 2018 groot feest in Voorburg

../../../../../../../Desktop/SantaRun%2

De SantaRun is een fun evenement in kerstsferen. Honderden kinderen en ouders - allemaal met een rood kerstpak aan - lopen voor de lol en voor de leuke sfeer een klein rondje. En intussen steunen ze een goed doel.

De derde Rotary Santarun Voorburg op zondag 16 december 2018 was weer een groot feest, zoals de jaren ervoor. Honderden kinderen en volwassenen rende als kerstmannen door het oude Centrum van Voorburg, ofwel het Huygenskwartier en maakten er een feestje van.

De Santa run is een prachtig evenement dat iedereen in een kerstsfeer brengt. Honderden kinderen en ouders – allemaal met een rood kerstpak aan – lopen voor de lol en voor een leuke sfeer een rondje van 3 km rond de Herenstraat in Voorburg. Alle vriendengroepen, kinderen en ouders, collega’s en sportliefhebbers van Leidschendam-Voorburg kunnen meedoen – wandelend, rennend of aanmoedigend. Voor € 10,-- p.p. kan iedereen deelnemen. Daarvoor krijgen alle deelnemers een kerstmannenpak met deelnemersnummer dat je na afloop mag houden.

Het start schot werd gegeven door wethouder Mw. Astrid van Eekelen .

Bij de finish van deze 3 km Funloop kregen de deelnemers een medaille uitgereikt. Ook kon hier nog een broodje worst met warme chocomel of Glühwein worden gekocht.

Waardoor na afloop iedereen nog even gezellig bleef hangen terwijl er nog deelnemers binnen kwamen en kon de voorzitter van de Rotary Club Voorburg de cheques uitdelen aan twee instellingen die deze keer werden ondersteund met de opbrengst van deze Santa Run.

Uiteindelijk was de opbrengst van deze funloop € 6.500,--. De instellingen die hiervan een bijdrage hebben gekregen zijn: Buiten Goed Dorrepaal en de Rugby Club Voorburg.

Wij danken alle sponsoren waaronder de hoofdsponsor “De Heeren van Huygenss” voor hun bijdrage, waardoor wij deze mooie opbrengst hebben kunnen realiseren. Ook in dit jaar 2019 gaan wij weer de Santa Run organiseren en vertrouwen op een goede opkomst van deelnemers.

De Santarun Commissie.

../../../../../../../Desktop/santarun%20plattegr